T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ANKARA / POLATLI - Polatlı 15 Temmuz Demokrasi Şehitleri İlkokulu

Haberler

Eyl

Eyl

Çocuklarımızın hijyen konusunda yapması gereken rehber dosyaya ulaşmak için alttaki bağlantıya tıklayabilirsiniz.

 

Nis

Kuruculuğunu Romanya'dan Steluta Dragomir ile Türkiye'den Banu Final'in yaptığı "Nature Ambassadors" projesi farklı şehirlerden öğretmenler ve öğrencilerin katılımları ile yürütülüyor.

Nature Ambassadors eTwinning projesi kurucularından Banu Final, proje hakkında şu bilgileri verdi:

"Proje 6-11 yaş grubu öğrencileri kapsamaktadır. Projemizin konusu doğa ve çevredir. Projemiz ile öğrencilerimizin çevre ve iklim değişikliğinin olumsuz etkilerini anlamalarını sağlamayı amaçlıyoruz. Öğrencilerimiz bu proje ile çevremize karşı sorumlulukları olduğunun farkına varacaklar. Öğrencilerimizin bilişsel ve duyuşsal becerilerini geliştirerek, doğal çevreyi korumada aktif ve üretken bireyler olmalarını sağlayacağız. Takım çalışması ve sorumluluk becerilerinin geliştirilmesi ve farklı kültürlerden gelen öğrencilerle işbirliği içinde çalışma olanağı sağlamaktayız. Bunun yanında 21.yüzyıl becerilerini öğrencilerimize kazandırıyoruz. Gelişen teknolojik çağda aynı zamanda web 2.0 araçlarını kullanarak deneyimleme imkanı bulmaktadırlar.

 

Yapmış olduğumuz etkinliklerimiz doğa, çevre ve canlıları konu almaktadır. Öğrencilerimizle gerek sınıf ve okul ortamında gerekse çeşitli yerlere gezi düzenleyerek etkinliklerimizi gerçekleştirmekteyiz. Hatay İskenderun'dan projeye dahil olan öğretmen ve öğrencileri uzaktan eğitim yöntemiyle proje etkinliklerimize dahil olmaktadırlar. Ayrıca konunun uzmanı kişilerle çevirim içi seminerler düzenleyerek öğrencilerimize katkıda bulunuyoruz.

Yapmış olduğumuz etkinliklerimize ve eğitimlerimize zaman zaman öğrenci velilerimizi de dahil ediyoruz. Tüm bu yapılan çalışmalarla hem yurt dışındaki hem de yurt içindeki diğer okul ve sınıfların öğrencileri ile iletişim ve etkileşim halinde olup öğrencilerimizin bakış açılarını geliştiriyoruz."

"Nature Ambassadors" projesinin Türkiye ortağı olan okullar:

Ankara Mamak Naşide Halil Gelendost İlkokulu(5 öğretmen ve 5 tane sınıfın öğrencileri)

Ankara Polatlı 15 Temmuz Demokrasi Şehitleri İlkokulu (3 öğretmen ve 3 tane sınıfın öğrencileri)

Hatay İskenderun Karayılan Saraç ilkokulu (1 öğretmen ve 1 sınıfın öğrencileri)

Ordu Fatsa Şehit Zafer Özdeniz İlkokulu (1 öğretmen ve 1 sınıfın öğrencileri)

Proje kapsamında yapılan çalışmalardan bazıları şu şekildedir:

*Çevre kirliliğini anlatan posterler hazırlayıp okuldaki diğer öğrencileri bilgilendirmek

*Bitkilerin büyüme koşullarını araştırıp incelemek

*Bitki yetiştirmek ve ağaç dikmek

*Tohum topları yapıp doğaya bırakmak

*Web 2.0 araçları ile konulara uygun çalışmalar yapmak

*Hayvanları tanımak

*Sokak hayvanları için mama ve su kapları hazırlamak

*Geri dönüşüm faaliyetleri gerçekleştirmek

*Aylık konularla ilgili gezi düzenlemek ve yerinde incelemeler yapmak

*Ortak ve işbirlikçi kitap yazmak

eTwinning Nedir?

eTwinning, iletişim kurmak, iş birliği yapmak, projeler geliştirmek, paylaşmak; kısacası Avrupa'daki en heyecan verici öğrenme topluluğunu hissetmek ve bu topluluğun bir parçası olmak için, Avrupa ülkelerindeki katılımcı okullardan birinde çalışan personele (öğretmenler, müdürler, kütüphaneciler v.b.) yönelik bir platform sunmaktadır.

Bu yıl ESEP (European School Education Platform) üzerinden bu projeler yürütülmektedir.

Milli Eğitim Bakanlığımız eTwinning Platformunu desteklemektedir.

Nis

2/C Sınıfı öğrencileri öğretmenleri Sevda ÇINGIL rehberliğinde Nature Ambassadors eTwinning projesi çalışmalarını yürütmeye devam ediyorlar. Projenin mart ayı etkinlikleri konusu çevre kirliliği iken, Nisan ayında bitki yetiştirme, hayvanları tanıma, yemlik ve suluk hazırlama, bitki topları oluşturup doğaya bırakma, ortak gazete oluşturup bilinçlendirme çalışmaları yapacaklar. Çevre kirliliği araştırmalarını okul panasunda sergileyen öğrencilerimiz, çevre timi oluşturarak okulun çevresini temizlediler. Bitkileri ve hayvanları tanıdılar. Evcil hayvanlarını sınıfa getirip tanıttılar. Sokak hayvanlarına yemlik ve suluk hazırladılar. Hayvan maskesi tasarlama, bitki yetiştrme ile ilgili şarkı öğrenip söyleme gibi pek çok etkinliği tamamlarken, eğlenerek öğrendiler. Learningapps, wordwall, chatterkids, wordart web 2 araçlarını kullanarak teknoloji ile öğrendiklerini pekiştirdiler. Çevre webinarı, proje öğrencileri tanışma ve planlama webinarlarına katılan öğrenciler fikirlerini paylaştılar, farklı kültürlerdeki arkadaşları ile tanışma fırsatı buldular.  

Mrt

Okulumuz 3/E Sınıfı öğretmenleri Neslihan TEKİN öncülüğünde Nature Ambassadors eTwinnig projesine başladılar. Proje kapsamında mart ayı etkinliklerini tamamladılar. Atık pilleri toplayarak pil geri dönüşüm kutusuna attılar. "Çevremiz" konulu seminere katılarak çevre kirliliği konusunda bilgi sahibi oldular. Dünya su günü ortak çalışmasını WordArt web 2 aracı ile tamamladılar. 

 

Mrt

Nature Ambassadors eTwinning projesi kapsamında öğrencilerimize "Çevremiz" konulu online seminer düzenlenecektir. Okulumuzun bütün öğrencileri seminere davetlidir.

Mrt

Okulumuz 2/C sınıfı öğrencileri öğretmenleri Sevda ÇINGIL rehberliğinde "Nature Ambassadors" projesine başladılar. Proje logo ve posterlerini hazırlayan öğrencilerimiz ilk toplantılarını yaparak projede yapılacakları planladılar. İlk ortak görevlerini tamamlayarak proje adını mangala harfleri ile yazdılar.

Mrt

Okulumuz 2/F sınıfı öğrencileri, ingilizce öğretmeni Emel DOĞAN'ın eşliğinde "Nature Ambassadors" eTwinning projesine başladılar. Proje kapsamında, proje logolarını ve proje posterlerini oluşturdular. 

Nis

Ock

Okulumuz 1/C sınıfı ve öğretmenleri Sevda ÇINGIL'ın kuruculuğunu Yunanistan'dan Iphermahia Christodouolu ile birlikte "Green" Yeşil eTwinning projesinde gıda hakkında, çevre sorunları, tehlikede olan hayvanlar ve geri dönüşüm üzerine etkinlikler yapacaklar. 

Ara

Okulumuz öğretmenlerinden 1/C sınıf öğretmeni Sevda ÇINGIL ve Naşide Halil Gelendost İlkokulu öğretmeni Banu FİNAL'in kuruculuğunu yaptığı "Hayatım Bilim" eTwinning Projesi başladı. Bu proje ile öğrencilerimizin bilimsel gerçeklere ulaşmalarını ve doğadaki olayların yaşamımızdaki önemini araştırarak öğrenmelerini sağlamak amaçlanmaktadır. Proje kapsamında öğrencilerimiz logo ve posterlerini seçip, Jigsawplanet web 2 aracını kullanarak "Dünya" konulu çalışmalarını tamamladılar. 

Ara

Okulumuz 1/C sınıf öğretmeni Sevda ÇINGIL ve Naşide Halil Gelendost İlkokulu öğretmenlerinden Banu FİNAL'in kuruculuğunu yaptığı Sağlıklı Büyüyorum "I'm Growing Healthily" eTwinning projesi başladı. Bu proje ile öğrencilerin sağlığını korumak için alması gereken önlemleri fark etmeleri, sağlıklı bir yaşam sürmek için dengeli ve düzenli beslenmenin, spor yapmanın faydalarını kavramalarını ve bunu yaşam tarzı haline getirmelerini sağlamak amaçlanmaktadır. Proje kapsamında, logo ve posterlerini seçen öğrencilermiz, Answergarden web 2.0 aracını kullanarak "Sağlık Nedir?" sorusuna yanıt aradılar. 

Healthy life is a state of consciousness that should be in the life of every individual. With this project, it is aimed to enable students to realize the precautions to be taken to protect their health, to understand the benefits of a balanced and regular diet and to exercise in order to lead a healthy life, and to make this a lifestyle.

Ara